Je umístění mrazících boxů v supermarketech náhoda?
Sestavenà supermarketu, jeho zbožà a uliÄek nenà zcela urÄitÄ› náhoda. Naopak. Každá uliÄka, každý regál, každé umÃstÄ›nà zbožà má svůj důvod, proÄ je tam, kde je. PodÃvejme se na mrazÃcà boxy. Ty jsou totiž v každém supermarketu na tom podobném mÃstÄ›.
V obchodÄ› se mrazÃcà boxy nacházà obvykle na druhém konci supermarketu. Aby to byla vaÅ¡e poslednà zastávka. ProÄ tomu tak je? Je to promyÅ¡lená designová volba, kde boxy umÃstit. CÃlem je, aby pro vás bylo nakupovánà co nejpohodlnÄ›jÅ¡Ã.
Hlavnà důvod tohoto umÃstÄ›nà je to, abyste po vybránà zbožà z mrazÃcÃch boxů trávili nakupovánÃm již co nejménÄ› Äasu. Zbožà jako mražená zelenina, ovoce, zmrzliny, mražené maso a ryby rychle podléhajà zkáze. Pokud rozmrznou, mohou být dále nepoživatelné, nebo minimálnÄ› dojde k jejich snÞenà kvality.
Takže tÃm, že dávajà obchody mrazÃcà boxy na konec obchodu, co nejblÞe k pokladnám, pomáhajà zachovat kvalitu produktů, které se v mrazÃcÃch boxech nacházejÃ.
NavÃc, napÅ™Ãklad u vchodu bývá Äasto pouÅ¡tÄ›n do obchodu teplý vzduch. Proto na zaÄátku obchodů nenajdete mrazÃcà ani chladÃcà boxy. Mohlo by opÄ›t dojÃt k znehodnocenà jejich kvality.
Tohle je jeden pÅ™Ãpad umÃstÄ›nÃ, který je spÃÅ¡e pro prospÄ›ch zákaznÃka. Ale obchod pÅ™esnÄ› vÃ, jak nastavit jejich uliÄky. UliÄky jsou vytvoÅ™ené tak, aby zákaznÃci proÅ¡li každou jednotlivou sekci a logicky, aby v obchodÄ› zanechali co nejvÃce penÄ›z.
Ne vždy tedy platà to, že sestavenà obchodu je jenom pro prospÄ›ch zákaznÃků. VÄ›tÅ¡inou jde hlavnÄ› o profit obchodů.
Jak v takovém pÅ™ÃpadÄ› nenaletÄ›t na triky obchodnÃků a nenechat v supermarketu vÃce penÄ›z, než jste chtÄ›li? PiÅ¡te si seznam, který si peÄlivÄ› sestavÃte tÅ™eba den pÅ™ed nákupem. A seznamu se poté držte. NechoÄte také nakupovat hladový. Jestli jste hladový, budete spÃÅ¡e náchylnà k tomu, že se zlomÃte, a koupÃte si nÄ›co, co jste ve skuteÄnosti ani nechtÄ›li nebo nepotÅ™ebujete.